معادل انگلیسی فایلهای صوتی در بازی فیفا2002

مهندسی كامپيوتر و IT
فایلهای صوتی در بازی فیفا2002
str
موارد مشابه با اصطلاح تخصصی فارسی فایلهای صوتی در بازی فیفا2002
برنامه نویسی ساخت یافته ، برنامه نویسی ساختاری ، برنامه نویسی ساختار یافته ، برنامه نویسی ساخت یافته - روشی در برنامه نویسی که بر منطق ، بخش بندی ( ماجول بندی ) ، و اجتناب از به کارگیری عبارت GOTO ( که ذاتاً منبع خطاست ) تأکید دارد یکی از موانع مهم در توسعه ی نرم افزار کامپیوتری بهتر ، محدودیت توان بشر در درک برنامه هایی است که می نویسد برنامه نویسی ساخت یافته ، اسلوبی از برنامه نویسی است که برنامه ها را قابل فهم تر و کم خطاتر می سازد از آنجا که برنامه نویسی ساخت سافته ، حرکت مشهوری است ، می توان آن را به چندین روش تعریف کرد با این حال ، این روش برنامه نویسی معمولاً شامل موارد زیر است : (1) ساختار بلوکی : عبارت در برنامه باید در گروههای عملکردی سازماندهی شوند (2) اجتناب از پرشها: ( « برنامه نویسی بدون GOTO » ) به روش ریاضی می توان اثبات کرد که وقتی یک زبان ساختارهایی معادل عبارات IF-THEN و WHILE در پاسکال دارد ، نسازی به عبارت GOTO ندارد همچنین عبارتهای GOTO غالباً موجب خطای برنامه نویسی شده و برنامه نویس را گمراه می کند طرفداران برنامه نویسی ساخت یافته ، فقط تحت شرایط بسیار محدودی اجازه ی استفاده از GOTO را می دهند ( مثلاً ، سر و کار داشتن با شرایطی که کاملاً منطق برنامه را نادیده می گیرد ) (3) بخش بندی ( ماجول بندی ) : اگر دنباله ی عبارتی بدون وقفه بیش از 50 خط داشته باشد ، به دلیل فقدان زمان لازم برای فهم آن توسط انسان و پیگیری اطلاعات ، برنامه ها باید به زیر روال هایی تقسیم شوند ، حتی اگر یک زیر روال فقط یک بار احضار شود در این حالت برنامه نویس برنامه ی اصلی را به صورت یک طرح کلی می خواند و هرگز به درک بیش از یک ثفحه ی برنامه در یک زمان نیازی نخواهد داشت( برنامه نویس باید بداند که زیر روال ها چه کاری را انجام می دهند ، نه اینکه چگونه آن را انجام می دهند) این اصل گاهی « پنهان سازی اطلاعات » نامیده می شود؛ اطلاعات نامربوط باید از مسیر برنامه نویس خراج شود ، [برنامه نویسی ساختاری ، برنامه نویسی ساخت یافته] یک اصطلاح کلی برای روش برنامه نویسی خاصی که برنامه ها را با جریان و طرح واضح ، و درجه ای از ساختار واحدی یا سلسله مراتبی تهیه میکند از مزایای این روش برنامه نویسی ، سهولت در حفظ و خوانایی آن برای برنامه نویسان میباشد مقایسه کنید با ‎ ; spaghetti code نیز نگاه کنید به ‎ object-oriented programming
عملیات رشته ای- عملیاتی که بر روی یک رشته کاراکتر انجام می شود یک زبان برنامه نویسی که قابلیت کار بر روی رشته ها را دارد ، باید فرمانها و عملگرهای پیش ساخته ای داشته باشد تا عملکردهای فهرست شده زیر را انجام دهد در اینجا نه مثال از میکروسافت بیسیک اراه می شود که در آن $A بیانگر رشته ی " George " و $B بیانگر " Washangton" است : (1) دو رشته را از نظر یکسان بودن مقایسه کنید ( که معمولاً به صورت + علامت گذاری می شود) تا مشخص کند که کدام رشته از نظر الفبایی قبل از دیگری می آید( که معمولاً به صورت > علامت گذاری می شود ) (2) دو رشته را به هم متصل کند این عمل با + نشان داده می شود مانند نمونه : "A$t " " + B$ is " George " + " +" " Washington (3) طول رشته را محاسبه کند برای انجام این کار در زبان بیسیک از LEN استفاده می ود مثلاً ( $LEN (B برابر با 10 است (4) کاراکترهای خاصی از رشته را در هر مکان رشته انتخاب کند در زبان بیسیک از $MD برای انجام این کار استفاده می شود مثلاً (MID$ ($A ,3,2 ، یعنی « دو کاراکتر از محل سوم رشته انخاب کن!» خروجی این فرمان " OR" است زبان بیسیک با فرمانهای $LEFT و $RIGHT می تواند تعداد مشخصی از کاراکترها را به ترتیب از سمت چپ یا راست رشته انتخاب کند ( 5) مشخص کند که کدام رشته و از چه محلی درون رشته ی دیگر قرار دارد در زبان بیسیک ، این عمل به وسیله ی تابع INSTR انجام می شود مثلاً ( $INSTR ( " OR" , A رابر با 3 و ( $INSTR ( "AND" , A برابر با 0 است (6) کد ASCII یک کاراکتر مشخص را تعیین کند در زبان بیسیک ، این عمل توسط تابع ASC انجام می شود مثلاً ("ASC ("A برابر با 65 است (7) با ارائه کد ASCII نام کاراکتر مربوط را ارئه دهد در زبان بیسیک ، این عمل توسط تابع $CHAR انجام می شود مثلاً ( CHAR(05 برابر با "A" است (8) مقدار ععددی رشته ی نمایش دهنده ی یک عدد را تعیین کند در بیسیک ، این عمل توسط تابع VAL انجام می شود مثلاً ( "VAL ("86 عدد 86 است اگر رشته ای عددی را نشان ندهد ، نتیجه ی آن 0 است مثلاً (" VAL("What برابر با 0 است (9) یک مقدار عددی را به یک رشته تبدیل کند در بیسیک این عمل توسط تابع $STR انجام می شود مثلاً ( STR(86 همان رشته ی " 86" است ، که احتمالاً یک یا چند فاصله به آن اضافه شده است

دیکشنری تخصصی انگلیسی به فارسی مهندسی كامپيوتر و IT بر اساس حروف الفبا

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

دیکشنری تخصصی فارسی به انگلیسی مهندسی كامپيوتر و IT بر اساس حروف الفبا

آ | ا | ب | پ | ت | ث | ج | چ | ح | خ | د | ذ | ر | ز | ژ | س | ش | ص | ض | ط | ظ | ع | غ | ف | ق | ک | گ | ل | م | ن | و | ه | ی |
اگر این اصطلاح تخصصی مهندسی كامپيوتر و IT از فارسی به انگلیسی مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیکشنری تخصصی به تفکیک دپارتمان ها و رشته ها


دیکشنری تخصصی هنر

درباره دیکشنری تخصصی برساد


دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

تماس با ما



Telegram: @Barsadic
وبلاگ برساد

×
می خوای مقاله ISI مهندسی كامپيوتر و IT رو برات ترجمه کنیم؟ سریع کلیک کن