معادل انگلیسی ترمینال نمایش تصویری

مهندسی كامپيوتر و IT
ترمینال نمایش تصویری
video display terminal
موارد مشابه با اصطلاح تخصصی فارسی ترمینال نمایش تصویری
HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید در صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت ، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی کلید Start کلیک نموده و از منوی کشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب کنید تا پنجره Connection Description در روی صفحه نمایش ظاهر گردد کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت Icon یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی کلید OK کلیک کنید پنجره Connect To از منوی کشویی Country / region کشور محل سکونت خود (که در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینکه خارج از ایران زندگی می کنید) ، AreaCode کد کشور ، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (که در این جا مودم می باشد) را انتخاب کرده و برروی کلید OK کلیک نمایید در پنجره Connect شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد در این مرحله در صورتی که می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود دهید کافی است برروی کلیدهای Modify یا Dialing properties کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید د از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود برای دریافت یک فایل از طریق HyperTerminal فقط کافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید د از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت کنید بعد از اینکه در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید برای مشخص کردن فایلهای ارسالی از منوی Transfer گزینه Send File را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد کادر محاوره ای ظاهر شده برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای Select File to Send در روی صفحه نمایش ظاهر گردد کادر محاوره ای فوق شما کافی است فایل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روی کلید Open کلیک نمایید و در کادر محاوره ای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد د از اینکه به شماره مورد نظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقیم می توانید متن مورد نظرتان را تایپ نمایید متن تایپی در این قسمت برای دوست شما که به کامپیوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه را به صورت پیش فرض تعریف نمایید برای این منظور از منوی Transfer گزینه Receive File را انتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهر گردد در کار محاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه Hyper Terminal ، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید برای این منظور از منوی کشویی File گزینه Save را انتخاب کنید با این کار اتصال شما با اسمی که شما برای آن مشخص نموده اید ذخیره می گردد ، برای برقراری اتصال برای دفعات آتی ، در زیر منوی Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications کافی است به روی نام اتصال فقط کلیک کنید بعد از اینکه فایل های موردنظرتان را برای دوستانتان ارسال کردید و یا از آنها دریافت کردید ، برای قطع نمودن اتصال به روی گزینه Disconnect کلیک نمایید تا اتصال شما قطع گردد نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آیکونهایی در دسترس شما قرار گرفته است در صورتی که نوار ابزار برنامه در زیر نوار منوها وجود نداشت از زیر منوی View گزینه ToolBar را انتخاب کنید
میانگیر ویدیویی(تصویری) حافظه ای در آداپتور ویدیویی (تصویری) که برای ذخیره سازی داده هایی که قرار است به نمایش در آیند ، مورد استفاده قرارگیرد وقتی آداپتور ویدیویی در حالت کاراکتری باشد ، این داده ها شکل کدهای اسکی و کنترلی را به خود می گیرند(میانگیر ویدیویی می تواند برای ذخیره سازی تعاریف مجموعه حروف نیز به کار رود) وقتی آداپتور ویدیویی در حالت گرافیکی باشد ، هر یک یا چند بیت از داده ها ، یک پیکسل را تعریف می کنند تعداد بیت هایی که برای تعریف هر پیکسل به کار می روند ، تعدادر نگهای قابل نمایش به طور همزمان را مشخص می سازند ، [میانگیر ویدئویی(تصویری)] حافظه ای در آداپتور ویدئویی (تصویری) که برای ذخیره سازی داده هایی که قرار است به نمایش درآیند ، مورد استفاده قرار میگیرد وقتی آداپتور ویدئویی در حالت کاراکتری باشد ، این داده ها شکل کدهای کاراکتری اسکی و کنترلی را بخود میگیرند (میانگیر ویدئویی میتواند برای ذخیره سازی تعاریف مجموعه حروف نیز به کار رود) وقتی آداپتور ویدئویی در حالت گرافیکی باشد ، هر یک یا چند بیت از داده ها ، یک پیکسل را تعریف میکنند تعداد بیتهایی که برای تعریف هر پیکسل به کار میروند ، تعداد رنگهای قابل نمایش بطور همزمان را مشخص میسازند نیز نگاه کنید به ‎ bit image ، ‎ bit plane ، ‎ color bits ، ‎ pixel image
حافظه ی نمایش خافظه ای که در آن کامپیوتر محتویات کنونی صفحه را نگه می دارد در IBM PC اولیه ، حافظه نمایش مکانهای مختلفی بالاتر از 640K را اشغال می کند به همین دلیل ، پردازنده ها با وجود آنکه می توانند یک مگابایت ( 1024K ) را آدرس دهی کنند اما برنامه ها فقط در 640 اول حافظه قرار میگیرند روش سریع تغییر محتویات صفحه ، ذخیره ی مستقیم مقادیر جدید در حافظه ی نمایش است نگاه کنید به SHOW ، حافظه ویدیویی (تصویری) حافظه ای واقع در کارت ویدیویی (تصویری) یا سیستم فرعی ویدیویی ، که تصاویر از آن تولید می شوند در بعضی از موارد ، فقط سخت افزار نمایشی می تواند به حافظه ویدیویی دست یابد ، [حافظه ویدئویی(تصویری)] حافظه ای واقع در کارت ویدئویی (تصویری) یا سیستم فرعی ویدئویی ، که تصاویر از آن تولید میشوند در بعضی از موارد ، فقط سخت افزار نمایشی میتواند به حافظه ویدئویی دست یابد با وجود این ، حافظه ویدئویی اغلب در دسترس پردازنده ویدئویی و واحد پردازش مرکزی (‎CPU) قرار داشته ، و تصاویر در نتیجه دخالت ‎ CPU در حافظه ویدئویی تشکیل میشوند اگر مدار ویدئویی و پردازنده هر دو اقدام به خواندن یا نوشتن در حافظه ویدئویی کنند ، معمولا اولویت با مدار ویدئویی خواهد بود بنابراین ، نوسازی حافظه ویدئویی اغلب کندتر از دستیابی به حافظه اصلی است نیز نگاه کنید به ‎ video RAM
حالت ویدیویی (تصویری) وضعیتی که در آن آداپتو نمایشی و مونیتور کامپیوتر تصاویر قابل نمایش را ارائه می کنند متداولترین حالتهای ویدیویی ، بخصوص در کامپیوترهای شخصی IBM و سازگار با آن ، حالت متنی (کاراکتری) و حالت گرافیکی هستند در حالت متنی ، کاراکترهای قابل نمایش از حروف ، اعداد و علامتهای ویژه دیگر (بجز تصاویر گرافیکی نقطه به نقطه) تشکیل می شوند درمقابل حالت گرافیکی تمام تصاویر (حروف ، اعداد ، شمایلها ، طرحها و غیره) را به شکل الگوهایی از پیکسل ها (نقطه به نقطه) تولید می کند ، [حالت ویدئویی(تصویری)] وضعیتی که در آن ، آداپتور نمایشی و مونیتور کامپیوتر ، تصاویر قابل نمایش را ارائه میکنند متداولترین حالتهای ویدئویی ، بخصوص در کامپیوترهای شخصی آی بی ام و سازگار با آن ، حالت متنی (کاراکتری) و حالت گرافیکی هستند در حالت متنی ، اعداد و علامتهای ویژه دیگر (بجز تصاویر گرافیکی نقطه به نقطه) تشکیل میشوند در مقابل ، حالت گرافیکی تمام تصاویر (حروف ، طرحها و غیره) را به شکل الگوهایی از پیکسلها (نقطه به نقطه) تولید میکند حالتهای ویدئویی دیگری نیز وجود دارند که از روی تعداد رنگها ، کیفیت وضوح یا ترکیب این دو تعریف میشوند تعدادی از این نوع حالتها برای آدپتورهای نمایشی کامپیوترهای آی بی ام و سازگار با آن تعریف میشوند که از آن جمله میتوان حالتهای متنی ‎ 40 ستونی و ‎ 80 ستونی و حالتهای با کیفیتهای وضوح مختلف (مثل ‎ 640 در ‎ 200 پیکسل) را با ترکیبهای ‎ 2 تا ‎ 256 رنگ در حالتهای گرافیکی یا متنی ، نام برد
بصری یا تصویری RAM ، با حروف اختصاری VRAM(که "وی رم" تلفظ می شود) ، نوعی RAMبا کاربرد ویژه که دو مسیر داده ای برای دستیابی دارد (بر خلاف RAM متعارف که تنها دارای یک مسیر برای دستیابی است) این دو مسیر به برد VRAMامکان می دهد تا بدون تأخیر دو عمل نوسازی صفحه نمایش و برقراری ارتباط با پردازنده را مدیریت نماید VRAMسیستم را ملزم به کامل نمودن یک عمل پیش از شروع عمل دیگر نمی سازد ، و بدین ترتیب امکان عمل سریعتر برای کل سیستم تصویری را فراهم می آورد ، [‎ ram ویدئویی(تصویری)] با حروف اختصاری ‎ VRAM (که ((وی رم)) تلفظ میشود) ، نوع ویژه ای ‎ RAM پویا (‎DRAM) است که در کاربردهای ویدئویی با سرعت بالا ، مورد استفاده قرار میگیرد در ‎ DRAM معمولی ، پردازنده و مدار ویدئویی (تصویری) باید با استفاده مشترک از یک سری پایه های تراشه های ‎ RAM ، به آن دست یابند در حالی که در ‎ VRAM پایه های جداگانه ای برای پردازنده و مدار ویدئویی وجود دارد روش دستیابی پردازنده به ‎ VRAM شبیه روش دستیابی آن به ‎ DRAM است ، اما مدار ویدئویی با استفاده از یک ((درب پشتی)) میتواند به ‎ VRAM دست یابد بدین ترتیب ، مدار ویدئویی میتواند بیت به بیت (بطور سریال) به این حافظه دسترسی داشته باشد که برای ارسال پیکسلها به صفحه نمایش ، روش مناسبتری نسبت به دستیابی موازی در

دیکشنری تخصصی انگلیسی به فارسی مهندسی كامپيوتر و IT بر اساس حروف الفبا

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

دیکشنری تخصصی فارسی به انگلیسی مهندسی كامپيوتر و IT بر اساس حروف الفبا

آ | ا | ب | پ | ت | ث | ج | چ | ح | خ | د | ذ | ر | ز | ژ | س | ش | ص | ض | ط | ظ | ع | غ | ف | ق | ک | گ | ل | م | ن | و | ه | ی |
اگر این اصطلاح تخصصی مهندسی كامپيوتر و IT از فارسی به انگلیسی مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیکشنری تخصصی به تفکیک دپارتمان ها و رشته ها


دیکشنری تخصصی هنر

درباره دیکشنری تخصصی برساد


دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

تماس با ما



Telegram: @Barsadic
وبلاگ برساد

×
می خوای متن تخصصی مهندسی كامپيوتر و IT رو برات ترجمه کنیم؟ سریع کلیک کن